Akıllı Kart Birimi

Mİ-FARE AKILLI KART

   İçerisinde mikrobilgisayar (mikroişlemci), bellek ve şifreleme makinası barındıran ve oldukça az elektriksel güç tüketerek dış dünya ile temaslı veya temassız olarak iletişim kuran, tek bir yongadan (chip) oluşan modüle akıllı kart modülü, bu modülün bir PVC, PET veya PC ile birleştirilmesiyle elde edilen karta da Akıllı Kart denir.

Akıllı Kart Koordinasyon Merkezi ;

     Üniversitemiz Akıllı Kart Merkezi Otomasyon Sisteminin işletilmesi, kontrolü, koordinasyonu ve hesap verilebilirliğini sağlamak amacıyla kurulan merkezdir.

     Üniversitemiz hazırlık aşamasında personel, öğrenci kimlik kartlarını Mi-fare 1K olarak değişimini 2010 yılı içerisinde tamamlanmış ve 27.12.2010 tarihinde veznelerimiz para yükleme işlemine başlamasıyla birlikte 03.01.2011 tarihinde yemekhane sistemi devreye girmiştir.

     Sistemde karşılaşılacak en önemli sorun internet kesintisidir. Bu sorun dikkate alınarak üniversitemiz mevcut otomasyon sistemini offline olarak çalıştırmaktadır.

     Mevcut güncelleştirmeler doğrultusunda sistem, yakın zamanda hem online hem de internet kesintisi durumunda offline olarak çalışması planlanmaktadır.

 

Akıllı Kart Koordinasyon Merkezi Bünyesinde ;

* Yemekhane Otomasyon Sistemi

* Vezne Sistemi

* Kapı-Otopark ve Bariyer Sistemleri bulunmaktadır.

 

Çalışması Devam Eden Sistemler ;

* Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ESTRAM Sistemi

 

Akıllı Kart Koordinasyon Merkezi ;

Üniversitemizde kullanılan kimlik Kartları Personel Daire Başkanlığı’ndan tarafından verilen formla başvurdukları taktirde 10 dk. içerisinde kartları kart merkezi tarafından basılıp sistem aktivasyonu yapılmaktadır. Kayıp ve arızalı kartlar sistem üzerinden kapatılıp kullanılmaz hale getirilerek yeni kartlar basılmaktadır.

 

 

Yemekhane Otomasyon Sistemi:

   Üniversitemiz Fakülte ve Yüksekokullarındaki yemekhane otomasyon sisteminin sağlıklı ve düzenli çalışabilmesi, günlük kullanım miktarlarının raporlama işlemlerinin yapılabilmesi için gerekli olan 13 adet Post Cihazından oluşmaktadır. Cihazlardaki harcama miktarlarının, her gün, gün bitiminde raporlandırılarak haftalık rapor halinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na yemek sayılarının ve tutarların aktarılmasını ve takibini sağlamaktadır.

 

Vezne Sistemi :

   Sisteme kayıtlı kişi bilgileri tanımlanmış tüm akıllı kartların (Öğrenci, personel, ziyaretçi v.b.) nakit yükleme işlemlerini, 5 ayrı merkezde bulunan Akıllı Kart Koordinasyon Merkezine bağlı Post Cihazlarından yapabilmeleri için kurulmuş sistemdir. Veznelerdeki Post Cihazlarının yükleme miktarlarının, her gün, gün bitiminde raporlandırılarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na tutarların emanet hesabına  aktarılmasını ve takibini sağlamaktadır. Emanet hesabına aktarılan tutar haftalık yemek raporları ve bu rapora göre yemek hizmetinden faydalanan öğrenci ve personelden kesilen tutarların gelir kaydı sağlanmaktadır. Aynı zamanda bu raporlarda yemek yiyen sayısı belirtildiğinden firma da bu rapora istinaden faturalandırılmaktadır.

 

Kapı-Otopark Sistemleri :

    Üniversitemiz Fakülte ve Yüksekokullarının bina giriş-çıkış kapıları, otoparkları ve turnikelerden  personel, öğrenci ve misafirlerin kendilerine ayrılmış alanları kullanmaları, giriş-çıkışlarının takibi ve güvenliğin sağlanması amacıyla kullanılan otomasyon sistemidir.

 

 

 

 

 

ÇALIŞMASI DEVAM EDEN SİSTEMLER

 

 

 

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ESTRAM Sistemi ;

 

      Üniversitemiz ve Büyükşehir Belediyesi ESTRAM arasında ortak yürütülen çalışmalarla üniversitemizde kullanılan kimlik kartlarının Eskişehir merkezinde bulunan toplu taşıma araçlarında kullanılması için planlanan sistemidir.

Akıllı Kart Süreç El Kitabı