Akıllı Kart Birimi

 

Mİ-FARE AKILLI KART

İçerisinde mikrobilgisayar (mikroişlemci), bellek ve şifreleme makinası barındıran ve oldukça az elektriksel güç tüketerek dış dünya ile temaslı veya temassız olarak iletişim kuran, tek bir yongadan (chip) oluşan modüle akıllı kart modülü, bu modülün bir PVC, PET veya PC ile birleştirilmesiyle elde edilen karta da Akıllı Kart denir. 

Akıllı Kart Birimi ;     

Üniversitemiz Akıllı Kart Birimi Otomasyon Sisteminin işletilmesi, kontrolü, koordinasyonu ve hesap verilebilirliğini sağlamak amacıyla kurulan birimdir.

Üniversitemiz Akıllı Kart Biriminin hazırlık aşamasında personel, öğrenci kimlik kartlarını Mi-fare 1K olarak değişimini 2010 yılı içerisinde tamamlanmış ve 27.12.2010 tarihinde veznelerimiz para yükleme işlemine başlamasıyla birlikte 03.01.2011 tarihinde yemekhane sistemi devreye girmiştir.

Sistemde ilk kurulduğunda karşılaşılacak en önemli sorun network alt yapı ve internet kesintisi olacağı düşünülerek üniversitemiz mevcut otomasyon sistemini offline olarak çalıştırılmıştır.

Mevcut güncelleştirmeler ve alt yapı network kablolama çalışmaları doğrultusunda sistem kapalı devrede  01 Eylül 2016 tarihinde hem online hem de internet kesintisi durumunda offline olarak çalışması sağlandı.

Yeni otomasyon sistemi tamamıyla ESOGÜ bünyesi tarafından yapılan hiçbir firma bağımlılığı olmayan yazılımıyla beraber Endüstriyel Kiosk entegrasyonuyla hizmet vermeye başlamıştır.

Akıllı Kart Birimi Bünyesinde ;

  • Yemekhane Otomasyon Sistemi
  • Vezne Sistemi
  • Bakiye Sorgulama Sistemi
  • Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemi

 

AKILLI KART BİRİMİ Mİ-FARE KART:

Üniversitemizde kullanılan kimlik Kartları Personel Daire Başkanlığı ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilen Formla veya ESOGÜ Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden başvurdukları taktirde 10 dk. içerisinde kartları Akıllı Kart Birimi tarafından basılıp sistem aktivasyonu yapılmaktadır. Kayıp ve arızalı kartlar sistem üzerinden kapatılıp kullanılmaz hale getirilerek yeni kartlar basılmaktadır.

 

AKILLI KART BİRİMİ Mİ-FARE KART ÖRNEKLERİ :

 

 

 

Yemekhane Otomasyon Sistemi :

Üniversitemiz Fakülte ve Yüksekokullarındaki yemekhane otomasyon sisteminin sağlıklı ve düzenli çalışabilmesi, günlük kullanım miktarlarının raporlama işlemlerinin yapılabilmesi için gerekli olan 15 adet Kiosk Cihazından oluşmaktadır. Cihazlardaki harcama miktarlarının, her gün, gün bitiminde raporlandırılarak haftalık rapor veya aylık rapor halinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na yemek sayılarının ve tutarların aktarılmasını ve takibini sağlamaktadır.

Vezne Sistemi :

Sisteme kayıtlı kişi bilgileri tanımlanmış tüm akıllı kartların (Öğrenci, personel, ziyaretçi v.b.) nakit yükleme işlemlerini, 10 ayrı merkezde bulunan Akıllı Kart Birimi bağlı Kiosk Cihazlarından yapabilmeleri için kurulmuş sistemdir.

Veznelerdeki Kiosk Cihazlarının yükleme miktarlarının, her gün, gün bitiminde raporlandırılarak Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı’na tutarların emanet hesabına  aktarılmasını ve takibini sağlamaktadır. Emanet hesabına aktarılan tutar haftalık veya aylık yemek raporları ve bu rapora göre yemek hizmetinden faydalanan öğrenci ve personelden kesilen tutarların gelir kaydı sağlanmaktadır. Aynı zamanda bu raporlarda yemek yiyen sayısı belirtildiğinden firma da bu rapora istinaden faturalandırılmaktadır.

Bakiye Sorgulama Sistemi :

Sistemde kayıtlı tüm akıllı kartların bakiye sorgulama işlemlerini, 2 ayrı merkezde bulunan Akıllı Kart Birimi bağlı Kiosk Cihazlarından yapabilmeleri için kurulmuş sistemdir.

Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemleri :

Üniversitemiz Rektörlük, Fakülte ve Yüksekokullarının bina giriş-çıkış kapıları, turnikeleri ve otoparkları personel, öğrenci ve misafirlerin kendilerine ayrılmış alanları kullanmaları, giriş-çıkışlarının takibi ve güvenliğin sağlanması amacıyla kullanılan otomasyon sistemidir.

Akıllı Kart Birimi Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemlerinde, Güvenlik Amirliği ile ortak çalışma doğrultusunda sadece kullanılan mifare kartların tanımlanması ve yetkilendirilmesinde rol oynamaktadır.

Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemi 01.09.2017 tarihinde yenilenerek bünyesine Kartlı Geçiş Sistemi, Turnike Sistemi, Plaka Tanıma Sistemi, Otopark Otomatik Geçiş Sistemi ( OGS ) içeren tamamı tek bir program tarafından yönetilen sisteme geçilmiştir.

Geçiş Kontrol ve Güvenlik Sistemine bağlı olarak 01.02.2018 tarihinde Üniversitemiz Araç Tanıtım Kartları yenilenerek ESOGÜ Araç Etiketleri ile Plaka tanıma sistemi devreye alınmıştır.

 

ESOGÜ Araç Etiketleri :

                           

İŞBİRLİKLERİ :

 

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ESTRAM Sistemi ;

Üniversitemiz ile Büyükşehir Belediyesi ESTRAM arasında 14/09/2023 tarihinde imzalanan “Eskart ve Üniversite Öğrenci Kartlarının Bütünleştirilmesi İşi İdari Protokolü” kapsamında ilk aşama olarak ESOGÜ öğrenci kimlik kartları ve indirimli öğrenci Eskartları ortak bir altyapı çerçevesinde bütünleştirilmiştir.

Protokolün başlatılan ikinci aşamasında ESOGÜ personelleri de personel kimlik kartlarını ESKART olarak toplu taşıma araçlarında kullanabilmektedir.