TAHAKKUK BİRİMİ (MEMUR) GÖREVLERİ :
- Birim personelinin maaş işlemlerinin zamanında yapılmasını sağlamak.
- Birime görevlendirme ile gelen akademik personel için ilgili ödeneğinin ödenmesi ile ilgili işlemleri yapmak ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
- Jüri ücreti ödemeleri ile ilgili işlemleri yapmak ve ödenmesini sağlamak.
- Birime gelen mali işlerle ilgili evrakları incelemek ve gerekli yazışmaları yapmak.
- Personel Bürosundan bildirilen verilere göre özlük haklarının takip edilmesini sağlamak (Doğum, ölüm, terfi, çocuk, emeklilik vb.)
- Bütçe ödeneklerini takip etmek gerektiğinde revize, aktarma veya ek bütçe talebi yazışmalarını yapmak.
- İdari personelin giyim yardımlarını tahakkuk ettirmek.
- Birimde göreve başlayan ya da görevinden ayrılan personel için nakil belgesi hazırlamak.
- Birimin kamu borçlarının takibini yapmak ve zamanında ödenmesi için gerekli iş ve işlemleri yaparak ödemenin yapılmasını sağlamak. (Telefon Faturaları)
- Her yılın temmuz ayında birim yıllık bütçesini hazırlamak ve ilgili birime teslim etmek.
- Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili ödeme işlemlerin zamanında yapılmasını sağlamak (Personel sigorta primlerinin ödenmesi )
- Fazla çalışma karşılığı ücretlerinin ödenmesi ile ilgili işleri yapmak ve sonuçlandırılmasını sağlamak.
- İdari ve akademik personelin, yurt içi ve yurt dışı geçici görev yollukları ile sürekli görev yolluk ve yevmiye evraklarını ve ödeme emirlerini hazırlamak ve ödemenin yapılmasını sağlanmak.
Yetkiler:
- Muhasebat Genel Müdürlüğü’nün Kamu Personel Harcamaları Yönetim Sistemi’ni (KBS) kullanmak.
- Muhasebat Genel Müdürlüğü’nün Yeni Harcama Yönetim Bilişim Sistemini (MYS) kullanmak.
- Üniversitenin Elektronik Belge Yönetim Sistemi’ni (EBYS) kullanmak.
- Yazıları paraf etmek.
- İlgililerden (akademik ve idari personel) gerekli belgeleri talep etmek.
- Birim ile ilgili yazıları teslim alma ve tutanakları imzalamak.
Akademik ve İdari Personele Ait Maaş Ödemeleri Kanuni Dayanakları Cetveli